Serge Ferraro lijsttrekker VVD Beverwijk

De leden van de VVD Beverwijk hebben Serge Ferraro (44) unaniem gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ferraro is in 2014 met voorkeurstemmen als raadslid gekozen en is sinds 2015 fractievoorzitter van de VVD fractie in de Beverwijkse gemeenteraad.

Ferraro: “Het is een eer om lijsttrekker te zijn voor de VVD Beverwijk. Ik zal er alles aan doen om een goed liberaal geluid in de gemeenteraad te laten horen. Het is belangrijk dat de Beverwijker weer vertrouwen krijgt in de politiek. Na zaken als de vertraging en hoge kosten van de Breestraat en het debacle van de leningenportefeuille.” Hij vervolgt: “We moeten als gemeente terug naar de basis, eerst zorgen voor een goed financieel beleid, zodat de kosten voor de Beverwijkers en Wijk aan Zeeërs niet onnodig oplopen. Tegelijk houden wij zo ruimte voor noodzakelijke investeringen in Beverwijk. Dit kunnen wij niet alleen, hiervoor hebben we alle ondernemende Beverwijkers en alle Beverwijkse ondernemers bij nodig. Ondernemen zit in het DNA van Beverwijk, van de VVD en van mij persoonlijk. Dat is waar de VVD, met mij als lijsttrekker, voor zal staan.”.

Voorzitter VVD IJmond Paul ten Westeneind: “Met Ferraro als lijsttrekker schuift de VVD een sterk persoon naar voren. Hij heeft de afgelopen jaren aangetoond als een verbinder te werk te gaan, maar ook duidelijk grenzen te trekken waar nodig is. Ferraro is voor iedereen makkelijk bereikbaar en aanspreekbaar, op straat, maar zeker ook digitaal. Hierdoor weet hij goed weet wat er onder de Beverwijkers en Wijk aan Zeeërs speelt. Ik heb dan ook het volste vertrouwen op een goed resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen. Met Ferraro heeft VVD een sterke lijsttrekker die bovendien niet alleen thuis is in de Beverwijkse politiek, maar ook ruime ervaring heeft binnen het bedrijfsleven. Hij heeft meerdere leidinggevende functies bekleed en is momenteel directeur van het Bel-me-niet Register.”

De kandidatenlijst met de andere kandidaten wordt in het najaar bekend gemaakt. Tot 1 september kan men zich voor de VVD verkiesbaar stellen: vvdijmond@gmail.com.