Leden VVD Beverwijk en landelijk bestuur spreken steun uit voor Ferraro en Heinink

Recent heeft in de gemeenteraad van Beverwijk een splitsing in de VVD-fractie plaatsgevonden, waardoor de gemeenteraad nu twee fracties kent die bestaan uit leden die bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 verkiesbaar waren voor de VVD.  Enerzijds Frans Koster en Rahman Kat en anderzijds Serge Ferraro en Pieter Heinink.

Woensdag 27 mei 2015 heeft een ingelaste ledenvergadering van de VVD Beverwijk plaatsgevonden. Het bestuur heeft aan de leden gevraagd om advies over wie verder mag onder de naam VVD. Eerst en vooral werd duidelijk dat de ledenvergadering de splitsing bijzonder betreurt. De ledenvergadering heeft vervolgens in meerderheid het advies uitgesproken richting het VVD hoofdbestuur dat de fractie bestaande uit Serge Ferraro en Pieter Heinink de VVD Beverwijk vertegenwoordigt.

Dit advies is door het bestuur van de afdeling Beverwijk doorgeleid aan het hoofdbestuur van de VVD. Het hoofdbestuur heeft kennis genomen van dit advies en dit meegewogen in de overweging welke fractie in de gemeenteraad van Beverwijk de VVD vertegenwoordigt.

Het hoofdbestuur heeft besloten steun uit te spreken voor de fractie bestaande uit Serge Ferraro en Pieter Heinink. Zij mogen zich de VVD-fractie noemen.